Botox

OPIS TECHNOLOGII

Botoks (toksyna botulinowa typu A) jest silnie działającą naturalną toksyną, której rola polega na czasowym zahamowaniu uwalniania acetylocholiny- neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za przekaźnictwo impulsów między nerwami a mięśniami. Substancja ta blokuje tzw. synapsy nerwowo-mięśniowe przez co mięśnie rozluźniają się a zmarszczki wygładzają się.

Proces ten wykorzystano w medycynie estetycznej do profilaktyki i usuwania zmarszczek mimicznych twarzy, gdzie stosuje się bardzo małe stężenia toksyny, które nie mają wpływu na inne elementy układu nerwowego poza okolicą w której wykonano iniekcję.

WSKAZANIA

• Zmarszczki mimiczne głównie w górnej części twarzy:
  • poprzeczne na czole,
  • wokół oczu („kurze łapki”),
  • pomiędzy brwiami („lwia zmarszczka”),
  • Zmarszczki dolnej części twarzy
  • podniesienie haczykowatego nosa
  • na szyi , na brodzie

JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO ZABIEGU

Zabieg nie wymaga specjalnego przygotowania w domu. Zabieg poprzedza konsultacja z lekarzem, który decyduje o kwalifikacji pacjenta oraz omawia możliwe efekty podania toksyny botulinowej .

PRZEBIEG ZABIEGU

Substancja zostaje podana w kilka punktów w obrębie każdego z mięśni odpowiedzialnych za tworzenie zmarszczek, poprzez miejscową iniekcję z użyciem jednorazowej strzykawki z bardzo cienką igłą. Podczas wprowadzania igły w skórę może pojawić się delikatne uczucie dyskomfortu. W zależności od ilości miejsc, które poddawane są iniekcji czas zabiegu wynosi od 15 do 20 min. Po zabiegu pacjent może od razu powrócić do codziennych czynności. Bezpośrednio po zabiegu należy jednak unikać schylania głowy przez 4-5 godzin, przez 24 godziny unikać masowania miejsc, w które wstrzyknięto lek, nie należy spożywać alkoholu do końca dnia, nie należy również korzystać z sauny i solarium.

EFEKTY

Pierwsze widoczne efekty pojawiają się już po 2-3 dniach, natomiast najlepsze rezultaty widoczne są po ok. 2 tygodniach. Efekt leczenia utrzymuje się przez 3-6 miesięcy od przeprowadzania zabiegu. Jest to również uzależnione od ilości podanego preparatu jak i stylu życia. Po upływie tego czasu zabieg należy powtórzyć (nie częściej niż co 3 miesiące).

Możliwe są objawy uboczne w postaci małych krwiaków, które mogą powstać w miejscu wstrzyknięcia po uszkodzeniu drobnego naczynia. Czasami występuje mały, przejściowy obrzęk z pojawieniem się delikatnego mrowienia w miejscu iniekcji, ból głowy, ustępujący po zastosowaniu preparatu przeciwbólowego.

PRZED ZABIEGIEM

botox przed

PO ZABIEGU

botox po

PRZECIWWSKAZANIA

• zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta Eatona);
  • choroby układu sercowo-naczyniowego
  • np. choroba Alzheimera, stwardnienie rozsiane, choroba Parkinsona etc.
  • nadwrażliwość na składniki preparatu (albuminy ludzkie);
  • przyjmowanie takich leków, jak: antybiotyki aminoglikozydowe (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna, kanamycyna itp.)
  • miejscowe infekcje skóry
  • ciąża, okres laktacji
  • przyjmowanie preparatów przeciwzakrzepowych (np. Acard)

CENA