Trądzik

Trądzik można wyleczyć.

Trądzik zwykle kojarzy nam się z przypadłością wieku dojrzewania. Niestety, obecnie aż 40% dorosłych osób zmaga się z tym problemem przez większą część swojego życia. Warto mieć świadomość, że trądzik można wyleczyć. Jeśli problemy z cerą nie ustąpiły po uzyskaniu dojrzałości, najprawdopodobniej nie znikną również przez kilkanaście kolejnych lat.

W dzisiejszych czasach istnieją naprawdę skuteczne metody redukcji trądziku – ograniczania nadmiernej produkcji sebum oraz zmniejszenia ilości wykwitów grudkowo-krostowych lub torbieli ropnych, które lokalizują się głównie w okolicach łojotokowych.
Kompleksowa terapia pozwala wyeliminować widoczne objawy trądziku, ale również zdiagnozować i ograniczyć przyczyny jego powstawania. Jeśli trądzik dokucza Pacjentowi nieprzerwanie od wielu lat, należy sprawdzić, czy nie jest spowodowany zmianami hormonalnymi lub nieprawidłową pielęgnacją.

Czynniki zwiększające ryzyko zachorowania:
•nadmierne rogowacenie ujść gruczołów łojowych
•przerost gruczołów łojowych połączony ze zwiększonym wydzielaniem łoju
•wpływ hormonów, zwłaszcza androgenów
•namnażanie bakterii Propionibacterium acnes, których obecność w gruczołach łojowych sprzyja powstawaniu wykwitów zapalnych w obrębie skóry

Postacie trądziku

W zależności od ilości i nasilenia zmian wyróżniamy następujące postacie trądziku:
•trądzik zaskórnikowy,
•trądzik zaskórnikowo-grudkowy,
•trądzik grudkowo-krostkowy,
•bliznowcowy
•ropowiczy

Zamiast ukrywać problem pod makijażem, polecamy Państwu skorzystanie ze skutecznych metod redukcji trądziku dostępnych w AtenaClinic, które wyeliminują nie tylko objawy, ale również przyczyny problemu.

PROPONOWANE ZABIEGI