Trądzik różowaty

Jak rozpoznać trądzik różowaty?
Trądzik różowaty to choroba, która łączy w sobie pewne cechy trądziku i rumienia. Do najpopularniejszych objawów tego schorzenia zaliczamy nadmierną produkcję sebum, powstawanie grudek i krost oraz obecność rumienia i teleangiektazji. Pierwsze objawy choroby uwidaczniają się zwykle po zadziałaniu czynników wywołujących nagłe rozszerzenie naczyń krwionośnych, takich jak gwałtowne zmiany temperatury, ostre lub pikantne jedzenie czy stres. Rumień z czasem utrwala się, a na skórze obecnych jest coraz więcej grudek i krost. Nieleczony trądzik różowaty może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych

Najczęstsze przyczyny trądziku różowatego:
•zaburzenia hormonalne
•schorzenia przewodu pokarmowego
•baźce emocjonalne- stres
•predyspozycje genetyczne
•zaburzenia naczynioruchowe
•ekspozycja na promienie UV

Objawy i przebieg
•rumień o charakterze napadowym (flashing)
•rozszerzone naczynia krwionośne (teleangiektazje)
•wykwity grudkowe i krostkowe z towarzyszącym im świądem i pieczeniem skóry
•w rzadkich przypadkach, wyłącznie u mężczyzn dochodzi do zmian przerostowych nosa (ryhinophyma)

Czy trądzik różowaty można wyleczyć?
W przypadku podejrzenia trądziku różowatego, należy niezwłocznie zgłosić się do specjalisty. Im bardziej zaawansowane zmiany, tym trudniejsze i bardziej długotrwałe leczenie. Odpowiednio wcześnie podjęta terapia w AtenaClinic może uwolnić od najbardziej dokuczliwych objawów choroby.

PROPONOWANE ZABIEGI